Ja, som jag nyss sade så blev jag grymt besviken på Dead Space till PC för att kontrollen var lika seg och oanvändbar som FPS-spel till konsoll, vilket dödade hela känslan i spelet. Men efter lite sökande efter att Varnberg tipsade om just V-sync så hittade jag en lösning på problemet. V-Sync-funktionen i spelet tycks vara trasig så tricket är att slå på V-Sync i Nvidia-inställningarna och stänga AV det i spelet. På så vis så använder man Nvidias egna v-sync vilket fungerar mycket bättre.
Jag skulle ljuga om jag sade att det blev perfekt, men det blev en mycket stor skillnad som gör spelet spelbart helt enkelt. Tack Nvidia! Apropå dessa kontroller, som har fått en hel del kritik så säger EA Redwood Shores:
Dead Space for PC is an equivalent experience to that on consoles. The controls are different and customizable, but we feel it’s in the best ability for the players to match what the console experience is like.
Vafan? Dom har medvetet gjort kontrollen lika usel som till konsoll? Men varför? När nu PC har en så uppenbart bättre kontroll, varför göra den sämre, om inte det vore för det jag misstänkte i min förra post - att det vore helt enkelt för enkelt för PC-ägare då monstren är så pass sega som dom är för att konsoll-folket ska hinna med.